Tongesdei ik yn Hôane

kerk

(donderdag ook in Hoorn)

Iedere donderdagochtend in augustus 2022 kun je in de Sint Janskerk in Hoorn de rust en de ruimte van deze eeuwenoude kerk ervaren. Om 11 uur precies ontsteken we er het licht van de Paaskaars. Dit lichtmoment is het begin van een korte, eenvoudige viering met muziek, gebed, een lezing uit de Bijbel, enkele liederen en stilte. Je kunt het meemaken in het koor van de kerk. Beleef de dank voor de nieuwe dag in Hoorn. Tongesdei ik yn Hôane vindt plaats vanaf donderdag 2 juli tot en met 27 augustus. Aanvang elf uur. De dienst duurt niet langer dan een half uur. Ook als je later bent kun je gewoon binnenkomen.

In de rest van het zomer- en herfstseizoen is de kerk elke dag van 11 - 12 uur open. Tot en met de herfstvakantie. Na de herfstvakantie is de kerk (alleen) op donderdagochtend van 11 - 12 uur open.