Vakantiepastores

Vanaf Pasen tot eind september komen al vele jaren pastores uit het hele land op Terschelling hun vakantie doorbrengen en verzorgen dan de weekendvieringen. Zij zijn inmiddels vertrouwde namen en gezichten geworden, en sommigen komen al meer dan 20 jaar. Af en toe moet iemand afhaken om gezondheidsredenen. Daarom hebben zich de laatste twee jaar ook weer nieuwe pastores aan de lijst toegevoegd.

Als iemand graag een of twee weken zo de vieringen zou willen verzorgen en in de pastorie zou willen verblijven , dan kan hij of zij contact opnemen met mevrouw Marian Veldhuizen, Baaiduinen 22, 8884 HJ Terschelling, tel 0562- 44 80 23 Elke vakantiepastor kan en mag twee gasten meebrengen. Voor méér dan twee is geen plaats in de pastorie, en is dus geen overleg mogelijk. Voor het verblijf in de pastorie, wordt wel een kleine bijdrage gevraagd voor gebruik van water, elektriciteit en linnengoed. Hiervoor vragen wij €150,--p.p.p.w., voor 2 personen dus € 300,--p.w. en voor 3 personen € 400,--p.w.. Deze bijdrage komt tegoed aan het onderhoud van kerk en pastorie. Over de inhoud van de vieringen kan ook overleg gepleegd worden met pastor Susan Boukema-Koopman, Buorren 97, 9081 AP Lekkum, e-mail: susan@kpnplanet.nl . Tel.: 058-2661981 mobiel: 06-53269330.

De bungalow/pastorie, is voorzien van vele moderne gemakken en is een gezellig vakantieplekje.  De kerk van Sint Petrus de Visser, is gebouwd in de vorm van een tent en is ’s zomers het Rooms Katholiek onderdak voor Terschellinger parochianen en vele zomergasten van het eiland. Op zondagmorgen (10.30 uur) is er een viering waarin de vakantiepastor/priester voorgaat.

Op dit moment lijkt de lijst van vakantiepastores vol, maar informeert u gerust!!

Vrijblijvend kunt u informatie inwinnen bij

de heer A.F. Boersma,             tel.: 0562- 442170  (parochiebestuur)

mevrouw Marian Veldhuizen   tel.  0562-448023   (beheer pastorie)