Een korte vooruitblik

17 September 2018 - Nieuws - Hervormde Gemeente Oost
Meaningful in the margins

Hopelijk is het zondag 16 september aangenaam weer. In ieder geval prettig genoeg om die ochtend een mooie stranddienst te houden op het Groene Strand. Alle kerken doen mee. Meer informatie hierover lees in de rubriek van de Raad van Kerken.

Zondag 23 september is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten in de Sint Janskerk in Hoorn. Het Bijbelverhaal uit het Evangelie van Marcus bevraagt de menselijke neiging om jezelf als het middelpunt van de wereld te zien, ook in vergelijking met andere mensen. Je leest erover in Marcus 9 vers 30 – 37. Deze zondag zal er iemand gedoopt worden die vaak bij ons te gast is.

Zondag 30 september vieren we in de Meslânzer kerk. We kijken uit naar wat ds R. Nijendijk uit Midlum deze ochtend aan ons wil meegeven.

Zondag 7 oktober begroetten we in Hoorn broeder Thomas Volkers o.p. In augustus liep Thomas van het dominicaner klooster in Huissen naar Rotterdam, een wandeling van zijn eerdere onderkomen in het klooster in Gelderland naar zijn nieuwe woonplaats. Fijn dat hij kans ziet in oktober in de Sint Janskerk de viering te leiden.

In de Meslânzerkerk bespeelt Marianne Nijholt – Smit zondag 14 oktober het orgel. Waarschijnlijk zijn er die zondag ook kerkgangers die met de orgelklanken die zij tevoorschijn brengt mee willen zingen. De plaatselijke predikant is ook van plan om deze zondag te kerken in Midsland. De Schriftlezing van die zondag spreekt klare taal: een rijke man, die Jezus benadert met de vraag wat hij moet doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven, krijgt als advies om alles te verkopen wat hij heeft en het geld aan de armen te geven. Het is toch de aloude vraag: wat doe je met wat je bezit? Wat wil je met je leven?