't Schellinkje

Sinds 20 juni 2018 kun je om Oost naar een overdekte rommelmarkt. Je vindt deze rommelmarkt in Lies nummer 57 (aan de noordzijde van de weg). De ruime, overdekte markt is elke woensdag van 9.00 - 17.00 uur open, het hele jaar door.

Vijftig enthousiaste vrijwilligers zetten zich in om ervoor te zorgen dat je er altijd wel iets leuks kunt vinden. En bij de koffiehoek is er gelegenheid om even uit te rusten en een praatje te maken. ’t Schellinkje kent een beginnende samenwerking met Thuishaven De Jonge Jan, eveneens in Lies.

In de zomer organiseren we vijf buitenrommelmarkten in de open lucht van 10.00 - 13.00 uur. Deze rommelmarkten in de open lucht kennen al een lange traditie en trekken veel eilanders en toeristen. Niet alleen vanwege de leuke spullen, maar ook omdat het er gezellig is. Je komt nog eens iemand tegen!

De naam van de overdekte rommelmarkt – ’t Schellinkje – heeft een speciale betekenis. De eerste keer in de geschiedenis dat we de naam Terschelling tegenkomen is in een oorkonde uit 1296. Daarin bericht de bisschop van Riga dat hij zich bevindt "...apud sanctum Nycolanum in Scelingha" (‘bij de St. Nicolaaskerk op Schelling’, deze kerk stond vroeger in Midsland). De naam  herinnert je misschien ook de naam van de laagste rang in de schouwburg, de zogenaamde ‘Engelenbak’. Deze werd ook wel Schellinkje genoemd. Zodat je voor weinig geld toch naar binnen kon.

Kom je ook een keer kijken in Lies?

Wanneer je thuis eens wilt opruimen en je spullen kwijt wilt ben je ook welkom in de overdekte rommelmarkt.

Rommelmarkten-in-de-buitenlucht worden er deze zomer gehouden op 19 juni, 17 en 31 juli, 14 augustus en 11 september, telkens van 10 - 13 uur.

BoekenNaambord Schellinkje