ET-10 Midsland

Aanvang: 10:00
ds. M. de Graaff
Protestantse Gemeente ET-10

Vandaag is het de zesde zondag in de 40-dagentijd: Palmzondag..De mensen juichen als Jezus Jeruzalem binnen komt rijden..Tekst: Matt. 21: 1-11. Een zondag met twee gezichten - zoals dat ook vaak in het leven zelf vaak is.-heden ‘Hosanna!’; morgen ‘kruisigt hem!’.

Er is licht en er is donker. Zo beginnen we de stille week.

De vorm van de liturgische bloemschikkingis een poort of een weg met groene takken.Jezus rijdt op een ezel Jeruzalem binnen, hij wordt toegejuichd.

Met de kinderen maken we Palmpasen-takken en een vrolijke en feestelijke optocht. Zo is deze zondag de overgang of het begin van de Stille of Goede week.

We hopen dat wie onze kerkdiensten bezoeken in de vieringen op adem mogen komen. Dat er een helende ruimte gevoeld mag worden waarin de ontmoeting met God en elkaar centraal staat. Dit alles om weer geïnspireerd verder te kunnen gaan op je levensweg.

De kerkdienst begint om 10.00 uur.

Voorganger: ds. Mathilde de Graaff

Er is aandacht voor de kinderen in de dienst en een eigen nevendienst.

Voor de allerkleinsten is er kinderoppas gedurende de hele dienst.

De collecte is bestemd voor JOP, jeugdwerk jong protestant  Nederland.

Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kopje koffie/thee/limonade.

WELKOM!

*  Iedere zondag is er een ‘Gebed van de Week’ om mee te nemen en/of uit te delen.

* Als u contact op wilt nemen met ds. Mathilde de Graaff om nog even na te praten of gewoon voor een luisterend oor: tel. 0562-443151

* Deze dienst is op ieder tijdstip te beluisteren via: www.kerkomroep.nl . Zoeken op provincie Friesland, Terschelling ET-10 PKN

heden hosanna